۶ بازی تدارکاتی برای تیم ملی والیبال
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۹۸۹۹
به گزارش قدس آنلاین، مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ با حضور ۲۴ تیم از چهارم تا بیستم شهریورماه سال ۱۴۰۱ به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار خواهد شد.
اردوی آمادهسازی تیم ملی والیبال ایران از روز دوشنبه دهم مردادماه آغاز میشود و مردان والیبال ایران در مسیر آماده سازی برای حضور شایسته در رقابتهای قهرمانی مردان جهان شش دیدار تدارکاتی و دوستانه خواهند داشت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بر اساس برنامه اعلام شده تیم ملی، مردان والیبال ایران روز شنبه ۲۲ مردادماه تهران را به مقصد لهستان ترک میکنند و قبل از حضور در جام واگنر دو دیدار تدارکاتی و دوستانه با تیم ملی اوکراین خواهد داشت که روز های ۲۴ و ۲۵ مرداد برگزار میشود.
تیم ملی والیبال اوکراین در گروه نخست قهرمانی مردان جهان با صربستان، تونس و پورتوریکو همگروه است.
تیم ملی والیبال ایران سپس با هدف آماده سازی بیشتر در مسابقات جام واگنر شرکت میکند و روزهای ۲۷ تا ۲۹ مردادماه به ترتیب به مصاف صربستان، لهستان و آرژانتین خواهد رفت.
شاگردان بهروز عطایی روز یکشنبه ۳۰ مرداد لهستان را به مقصد اسلوونی ترک خواهند کرد و روز سهشنبه یکم شهریورماه در آخرین دیدار دوستانه و تدارکاتی به مصاف تیم ملی اسلوونی خواهند رفت.
تیمهای فرانسه، اسلوونی، آلمان و کامرون در گروه چهارم قهرمانی مردان جهان قرار دارند که دیدارهای مرحله مقدماتی خود را در لیوبلیانا پایتخت اسلوونی برگزار خواهند کرد.
تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی رقابتهای مردان جهان در شهر لیوبلیانا پایتخت کشور اسلوونی به مصاف حریفان خود (آرژانتین، مصر و هلند) خواهد رفت که روز شنبه پنجم شهریورماه ملیپوشان کشورمان در نخستین بازی رسمی خود در این رقابتها با آرژانتین روبرو میشوند.
منبع: ایرنا
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران ایران قهرمانی مردان جهان تیم ملی والیبال والیبال ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهمترین هدفم در بازی سازی بالا بردن نام ایران در سراسر جهان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزها گوشیهای هوشمند به یار و همراه همیشگی بزرگ و کوچک تبدیل شده و هرکسی در گوشه و کنار و موقع فراغت مشغول بالا و پایین کردن صفحه گوشی و بازی کردن با آن است. خوشبختانه در سالهای اخیر بازیهای موبایلی جای خود را در میان مردم باز کرده و استقبال خوبی از آنها صورت گرفته؛ چرا که مطابق با ذائقه مردم طراحی و ارائه شدهاند. یکی از این بازیها «امپراتورهای قلابی»است که به عنوان بهترین بازی موبایل و تبلت در فستیوال «گیم کانکشن ۲۰۲۴ آمریکا» شناخته و کاندید دریافت جایزه در بخش «بازی سال منا» شده است. به همین دلیل به سراغ مهرداد رضایی سازنده این بازی رفتیم و با وی به گفتوگو پرداختیم که در ادامه میخوانید:
آنا: لطفا درباره بازی «امپراتورهای قلابی» توضیح دهید.
رضایی: نخستین و اصلیترین من بازی «آناهیتا» بود که در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و در جشنواره بازیهای رایانهای در ۲بخش بهترین داستان و بهترین بازی ماجرایی نامزد شد. بعد از آن، بازی ماجرایی محض و کمدی «فقط چپ را بگیر» یا (Just take your left) را ساختیم. و در نهایت مهمترین و موفق بازی که توانستیم بسازیم «امپراتورهای قلابی» است که بالای ۵ شخصیت دارد که گیمر مدام بین آنها سوییچ میکند. هر کدام از این کاراکترها در دنیای خود فکر میکنند که خیلی زرنگ هستند و چون داخل یک آپارتمان زندگی میکنند مدام مزاحم هم میشوند به نوعی فکر میکنند قدرت برترند اما در اصل همه آنها پوشالی و توهمزده هستند.
هم بازی کنید و هم انیمیشن ببنید
آنا: وجه تمایز این بازی با دیگر بازیها چیست؟
رضایی: وجه تمایز این بازی با سایر بازیها این است که هم میتوانید بازی کنید و هم انیمیشن ببینید و داستان را به صورت بازی جلو ببرید. در یکی از فستیوالها یکی از منتقدان ژاپنی گفته بود ما برای نخستین بار شاهد بازیی هستیم که صرفا بازی نیست و کارتون است و با نداشتن محدودیت سنی همه میتوانند از آن لذت ببرند. این بازی در فستیوال «گیم کانکشن۲۰۲۴امریکا» برنده جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت و در «منا گیم آوارد» در بخش بهترین بازی سال نامزد دریافت جایزه شد. گفتنی است این دوره رقابتهای در فستیوال منا با حضور بازیهای مطرح از کشورهای آمریکایی و اروپایی برگزار شد.
آنا: این بازی چقدر در بین گیمرها طرفدار دارد؟
رضایی: این نوع بازیهای ماجرایی چون نیاز به فکر کردن دارد،مخاطبهای خاص خودش را دارد. این بازی در کافه بازار امتیاز کامل را گرفته و در سایت گیم خارجی روی سایت itch.io فروش خوبی داشته است، اما واقعیت این است که مخاطبان زیادی ندارد، کسی که با موبایل بازی میکند دوست دارد یک بازی را بهسرعت تمام کند و جایی را منفجر کند یا کارهایی از این دست انجام دهد و سرگرم شود. درحالیکه بازیها ماجرایی، فکری هستند و عموم گیمرها علاقه چندانی به آن نشان نمیدهند.
مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان
آنا: هدف شما از بازیسازی چیست؟
رضایی: متاسفانه یا خوشبختانه در این صنعت به دنبال پول نیستم و برای دل خودم بازی میسازم. بنابراین در درجه اول بازی میسازم که خودم راضی شوم و بیشتر به دنبال کشف دنیاهای جدید ذهنم هستم نه تکرار بازیهای ساخته شده در دنیا، بلکه فکرهای خودم را خیلی بیشتر دوست دارم حتی اگر برایش مخاطب هم پیدا نشود؛ چون مخاطب بازیهایم باید اهل فکر کردن باشند. در درجه بعد مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان تمام دغدغه من است. اسم ایران در تمام بازیها ثبت شود و امضای کار باشد. در بازی بعدی که قرار است ارائه شود و سناریوی آن تقریبا به طور کامل نمادهای ایرانی استفاده شده که می توانیم درگفتوگویی مفصل به جزئیات آن بپردازیم. خوشبختانه تجهیزات لازم در کشور وجود دارد که بتوانیم این صنعت را توسعه و گسترش دهیم و نیاز به مهاجرت نباشد.
آنا: در حال حاضر ایران در صنعت بازیسازی چه جایگاهی دارد؟
رضایی: با توجه به اینکه من گیمر بازیهای موبایلی نیستم، اما وضعیت بازیهای موبایلی در ایران خوب است و بازیهای کارتی، پازل و فکری به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و رشد خوبی داشته. خوشبختانه بازی سازهای ایرانی در عین حال که شرکتهای بزرگی نیستند و حمایتهای چندانی نداشتند اما بازیهای خوبی ارائه کردند.
ورزشکاران در اولویت هستند تا هنرمندان
آنا: با چه چالشهایی در این زمینه مواجه هستید و چه انتظاری از متولیان دارید؟
رضایی: چالش شخصی من پیادهسازی افکارم در جهت طراحی و ارائه بازیهای جدید است؛ اما چالش دیگر این است که از نهادهای متولی انتظار دارم که بازیسازان را همچون ورزشکاران مورد توجه قراردهند، هنرمندان واقعا مهجور واقع شدهاند. این حمایتها هم لزوماً مادی نیست. شما ببینید وقتی یک کشتیگیر قهرمان میشود چقدر در رسانهها مطرح میشود. درحالیکه یک بازیساز در رسانهها دیده نمیشود. اگر تبلیغات و حمایتهای کافی صورت بگیرد ما میتوانیم بازیها را با قیمتهای بهتر و با تعداد بیشتری به فروش برسانیم؛ زیرا انیمیشن هزینهبراست و نیازمند تأمین مالی است.
اگر بخواهیم انیمیشنها را ارتقاء دهیم نیازمند حمایتهای بیشتری هستیم از سوی دیگر ما برای بازیسازی در کشور تهیه کننده کم داریم؛ زیرا ترجیح میدهند فیلم بسازند که خروجی خوبی از لحاظ مالی داشته باشد. ساخت انیمیشن دو سال زمان میبرد و معلوم نیست در آخر فروش خوبی داشته باشد یا خیر؟ پس حق دارند محتاطانه عمل کنند و پول را جایی سرمایه گذاری کنند که خروجی بهتری داشته باشد.
دیسکورد فضایی برای تبادل نظر بازی سازان/ علت از دسترس خارج شدن آن چیست؟
مسئله دیگر از دسترس خارج شدن سایت «دیسکورد» است این شبکه گیم شبکه بسیار خوبی جهت تبادل نظر بین بازی سازان در سراسر جهان بود که در آن بازی سازان مطرح دنیا به صورت برخط و آنی پاسخ سوال افراد را می دادند که خود این موضوع به رشد بازی سازان داخلی کمک بزرگی میکرد. به نظر من بهتر است در این زمینه تجدید نظری صورت بگیرد.
انتهای پیام/